Wat vertellen de social media over jouw school..?

See on Scoop.itICT Nieuws

Het “geroddel” over school, leerkrachten, e.d. beperkt zich niet meer tot het schoolhek, verjaardagsfeestjes of de kruidenier op de hoek, maar gebeurt vandaag de dag ook via de social media… En de vraag is: moet je daar als school op inspelen..? Als school serieus, tijdig en alert te reageren via de social media op allerlei vragen, klachten, opmerkingen en wat dies meer zij, zorg je voor goodwill en een positief beeld bij de ouders en al diegenen die bij de school betrokken zijn.Ik vond op het web een tool die je hier mogelijk voor zou kunnen gebruiken: Mention.

See on www.manssen.nl

Over jeroenrougoor

Mijn naam is Jeroen Rougoor (1970). Sinds 1997 werk ik in het basisonderwijs. Vanaf 2007 ben ik werkzaam bij QLICT als Onderwijskundig Adviseur ICT. In deze functie ben ik onder andere verantwoordelijk voor: - Onderwijskundige begeleiding van scholen, projecten en innovatieve ontwikkelingen. - Verzorgen van trainingen in de QLICT trainingslokalen of op de schoollocatie. Kernbegrippen zijn: “Vier in Balans”, “Professionalisering”, “T-Pack” en 21steCentury Skills. Doordat ik nog steeds werkzaam ben in het onderwijs, staan mijn diensten dichtbij de dagelijkse praktijk.
Dit bericht werd geplaatst in Bericht. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie