Margreet van den Berg – ICT en onderwijs: Strips maken: iets voor jouw lessen?

Via Scoop.itICT Nieuws

Prachtig materiaal om mediawijsheid een plaats te geven in de lessen van leerlingen in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs en voor leerlingen die je extra uitdaging wilt bieden. Je kan vrij gebruik maken van: -de mindmap die een overzicht biedt van de activiteiten die de leerlingen moeten uitvoeren om een strip te maken
-de handleiding voor de leerkracht die het project ontwikkelt/uitvoert
-een opdrachtkaart voor de leerlingen, waarin staat wat ze moeten doen
-een scèneblad dat de leerlingen moeten invullen om het door hen verzonnen verhaal vorm te geven
-de eindevaluatie waarin de projectleider vertelt tegen welke problemen zij is aangelopen en hoe ze die heeft opgelost.
Via ict-en-onderwijs.blogspot.com

Over jeroenrougoor

Mijn naam is Jeroen Rougoor (1970). Sinds 1997 werk ik in het basisonderwijs. Vanaf 2007 ben ik werkzaam bij QLICT als Onderwijskundig Adviseur ICT. In deze functie ben ik onder andere verantwoordelijk voor: - Onderwijskundige begeleiding van scholen, projecten en innovatieve ontwikkelingen. - Verzorgen van trainingen in de QLICT trainingslokalen of op de schoollocatie. Kernbegrippen zijn: “Vier in Balans”, “Professionalisering”, “T-Pack” en 21steCentury Skills. Doordat ik nog steeds werkzaam ben in het onderwijs, staan mijn diensten dichtbij de dagelijkse praktijk.
Dit bericht werd geplaatst in Bericht. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

