Quipper: Maak op de pc quizzen voor Iphone, Ipad of Android.

See on Scoop.itICT Nieuws

Quipper is een tool waarmee quizzen gemaakt kunnen worden in de vorm van meerkeuzevragen.
Bij de vragen kunnen illustraties en toelichtende teksten worden opgenomen.
Het aantal antwoordmogelijkheden staat in Quipper standaard op vier, maar kan naar wens worden uitgebreid.
Alhoewel het ontwerpen van een quiz kan op zowel de PC, de Iphone, de Ipad als een Android-toestel verdient het, gezien de beschikbare ruimte, de voorkeur dit te doen op een PC.
Het afleggen van een quiz kan alleen op een smartphone; op de PC is dat niet mogelijk. Het is dan wel nodig dat de applicatie Quipper Quiz op de smartphone is geinstalleerd.

 

Website: http://www.quipper.com/

See on ict-idee.blogspot.fr

Over jeroenrougoor

Mijn naam is Jeroen Rougoor (1970). Sinds 1997 werk ik in het basisonderwijs. Vanaf 2007 ben ik werkzaam bij QLICT als Onderwijskundig Adviseur ICT. In deze functie ben ik onder andere verantwoordelijk voor: - Onderwijskundige begeleiding van scholen, projecten en innovatieve ontwikkelingen. - Verzorgen van trainingen in de QLICT trainingslokalen of op de schoollocatie. Kernbegrippen zijn: “Vier in Balans”, “Professionalisering”, “T-Pack” en 21steCentury Skills. Doordat ik nog steeds werkzaam ben in het onderwijs, staan mijn diensten dichtbij de dagelijkse praktijk.
Dit bericht werd geplaatst in Bericht. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

