Mediaspoor – home

See on Scoop.itICT Nieuws

Mediaspoor – leerlijn media-educatie & cultuur

 

Deze doorlopende leerlijn media-educatie legt dé basis voor vaardig en kritisch mediagebruik. De lespakketten voor groep 1 t/m 8 van het basisonderwijs zijn gratis te downloaden of online te gebruiken op het digibord.

 

Elk lespakket bevat een bijdrage van een regionale cultuuraanbieder. Kunstenaars, bibliotheken en archieven laten vanuit hun eigen expertise zien hoe media worden gebruikt om een verhaal te vertellen.

 

Mediaspoor is een Noord-Hollands product, maar elke cultuuraanbieder kan makkelijk invulling geven aan de regionale component, ook buiten Noord-Holland.

 

De lesmodules voor groep 1/2, groep 3/4 en groep 5/6 direct te downloaden en gebruiken. In de loop van 2013 volgen hier de lesmodules media-educatie voor groep 7 en groep 8.

See on www.mediaspoor.nl

Over jeroenrougoor

Mijn naam is Jeroen Rougoor (1970). Sinds 1997 werk ik in het basisonderwijs. Vanaf 2007 ben ik werkzaam bij QLICT als Onderwijskundig Adviseur ICT. In deze functie ben ik onder andere verantwoordelijk voor: - Onderwijskundige begeleiding van scholen, projecten en innovatieve ontwikkelingen. - Verzorgen van trainingen in de QLICT trainingslokalen of op de schoollocatie. Kernbegrippen zijn: “Vier in Balans”, “Professionalisering”, “T-Pack” en 21steCentury Skills. Doordat ik nog steeds werkzaam ben in het onderwijs, staan mijn diensten dichtbij de dagelijkse praktijk.
Dit bericht werd geplaatst in Bericht. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

