Woordpakketten inoefenen met Bloon.nl

See on Scoop.itICT Nieuws

Leerlingen motiveren om woordpakketten schriftelijk in te oefenen is vaak moeilijk.
Waarom niet eens iets anders proberen?
Wat dacht je van het online inoefenen van woordpakketten bijvoorbeeld.
Dit kan via Bloon.nl , een programma dat je zowel in de klas als thuis aan de leerlingen kan aanbieden.
Bloon zorgt ervoor dat leerlingen gemotiveerd zijn om via de computer hun woordpakketten in te oefenen.

In mijn scholengemeenschap zijn er alvast enkele leerkrachten heel tevreden over deze website. Extra voordeel van Bloon is dat het leerlingen, meer dan op de schriftelijke manier, kritisch laat kijken naar hun antwoord, dit zelf laat corrigeren en uiteindelijk opnieuw laat inoefenen.

Voor leerkrachten die het programma nog niet kennen heb ik een handleiding aangemaakt. Deze kan je hier (http://maartenv.be/wp-content/uploads/2013/03/Bloon.pdf) downloaden.

http://www.bloon.nl 

See on maartenv.be

Over jeroenrougoor

Mijn naam is Jeroen Rougoor (1970). Sinds 1997 werk ik in het basisonderwijs. Vanaf 2007 ben ik werkzaam bij QLICT als Onderwijskundig Adviseur ICT. In deze functie ben ik onder andere verantwoordelijk voor: - Onderwijskundige begeleiding van scholen, projecten en innovatieve ontwikkelingen. - Verzorgen van trainingen in de QLICT trainingslokalen of op de schoollocatie. Kernbegrippen zijn: “Vier in Balans”, “Professionalisering”, “T-Pack” en 21steCentury Skills. Doordat ik nog steeds werkzaam ben in het onderwijs, staan mijn diensten dichtbij de dagelijkse praktijk.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie